Thursday, September 8, 2011

ကၽြန္ေတာ္သိေသာဓမၼာႏုပႆနာ။

ဓမၼာႏုပႆနာ။ ။မည္သည့္နည္းႏွင့္ဝိပႆနာ႐ႈသည္ၿဖစ္ေစ ဓမၼာႏုပႆနာ၏သေဘာကိုေရာက္ မွသာ တရားရႏိုင္၍ ေလာကီသမာဓိကို ၾကိုတင္ေလ့က်င့္ရန္မလိုပါ။ သဘာဝဝိပႆနာဆိုသည္ ေၾကာင့္ မိမိခႏၶာကိုယ္၏ ပင္ကိုယ္ေၿပာင္းလဲေဖာက္ၿပန္မႈ (ေဖာက္ၿပန္တဲ့သေဘာ)ကို တိုက္႐ုိက္႐ႈ ရပါမည္။ဝိပႆနာ၏သမာဓိသည္ ခဏိကသမာဓိၿဖစ္၍ တစ္ေနရာထဲတြင္ အာ႐ုံၾကာ႐ွည္စြာစူးစိုက္ ထားရေသာ သမထမ်ားႏွင့္ မေရာမိေစရန္ သတိထားပါ။ တရားအားထုတ္ရန္ ၾကိုတင္ ဥပုဓ္ေစာင့္ရန္ မလိုပါ။ ...ခႏၶာကိုယ္တြင္ၿငိမ္သက္စြာ သတိကပ္လွ်က္ ေခါင္းကိုယ္ေၿခလက္နားရြက္မ်က္စိ ဟုေခါင္းစဥ္ မတပ္ဘဲ သဘာဝအတိုင္း ေၿပာင္းလဲေနေသာ လႈပ္လႈပ္ရြရြမြမြ ေအးေအးပူပူေတာင့္ေတာင့္ စီစီ တို ့ကို သိေနပါ။အစပိုင္း႐ႈရခက္ေနပါက စိတ္ထဲမွထိုသည့္ သေဘာတို ့ကို (ေဖာက္ၿပန္သည့္သေဘာ) ဟု သိသိေနေပးပါ။ ေနရာအႏွံ့ ေၿပာင္းလဲသိေနေပးပါ။ တရားအားထုတ္စဥ္ မည္သို ့ထိုင္ရမည္ ဘယ္ ႏွစ္နာရီထိုင္ရမည္တို ့ကို ဘယ္ဘုရားမွ မေဟာေသာေၾကာင့္၊ ခႏၶာကိုယ္အားသက္သာ လြတ္လပ္စြာထား၍ တရားေတာ္အား႐ုိေသစြာ ႐ႈပြားရန္လိုပါသည္။ စတင္အားထုတ္ကတည္းက သင္သည္ ဓမၼံသရဏံဂစၦာမိ ၿဖစ္ေနေပၿပီ။ တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ ၿမတ္စြာဘုရား၏အဆုံးအမကို လိုက္နာ ေနသူၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶသရဏံဂစၦာမိ လည္းၿဖစ္ေနပါသည္။ တစ္ခါ အသင္သည္ ရဟန္းတို ့ သိသင့္ပြားမ်ားထိုက္ေသာ တရားအား သိပြားေနသူၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ သင္ကိုယ္တိုင္ပင္ ထိုအခိုက္တြင္ ဘိကၡုၿဖစ္လွ်က္ သံဃံသရဏံဂစၦာမိလည္းၿဖစ္ေနသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ တရားအားထုတ္သူတို ့မွာ သရဏဂုံ ၃ ပါးအား ရြတ္ဆိုရန္ မလိုဘဲ တည္ေနသည္ကို သတိၿပုပါ။
တစ္ဖန္ တရားကို အားထုတ္ေနေသာ ထို အခုိက္တြင္ အဓိသီလ၊အဓိသမာဓိ၊အဓိပညာ ၿဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အသန္ ့ရွင္းဆုံးေသာ သီလစင္ၾကယ္မႈ ၿဖစ္ေန၏။ ဘုရားေဟာေသာ သီလသည္ သာ။ မွတ္ခ်က္။ ။ တရားအားထုတ္ရန္ တကူးတက ဘုရားစင္ေ႐ွ ့တြင္ အခန္ ့သားသြား၍ အလုပ္လုပ္မွရမည္ဟု မယူဆေစလိုပါ။တနည္း၊ မည္သည့္ က်မ္းစာအုပ္တြင္မွမ႐ွိပါ။
ကယ္တင္မည့္သူ ဟူ၍ေလာကတြင္ မ႐ွိေၾကာင္း ကိုလည္း သတိၿပုပါ။ သို ့ေသာ္လမ္းၿပသူေတာ့ရွိပါ သည္။ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ ကယ္တင္ရွင္ဘုရားမဟုတ္ေၾကာင္း အတိအလင္းေဟာ ထားၿပီးၿဖစ္ပါသည္။
အာရုံပညတ္စြဲယူမွတ္ ၿဖစ္တတ္ကိေလသာ။
႔ပရမတ္အာ႐ုံသိခိုက္ၾကဳံ ၿပတ္ကုန္ကိေလသာ။
ရည္ညႊန္း။ ။ဆရာၾကီးဦးၾကည္။
ဆရာဦးခင္ေမာင္ရီ။
အနတၱလကၡဏသုတ္။
မဂၢင္၈ ပါး။
ကယ္တင္ရွင္ဝါဒမဟုတ္ေၾကာင္း။
ဒိ႒သရဏဂုံ။
ဓမၼာႏုပႆနာ(ခႏၶပဗၻပိုင္း)။
သဘာဝဝိပႆနာ။
ဧကာယနမဂ္တရားေတာ္။